Persconferentie coronavirus 13 oktober in eenvoudige taal

Gepubliceerd op 13 oktober 2020 om 20:25

Op dinsdag 13 oktober waren premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge weer op televisie.
Ze vertelden over strenge regels tegen het coronavirus.
De belangrijkste dingen leggen we uit.

 

Strenge regels vanaf 14 oktober

Er zijn veel besmettingen met corona.
Daarom zijn de regels aangepast.
De regels zijn streng.
Maar dat is echt nodig.
De regels gelden vanaf woensdag 14 oktober om 22.00 uur.
De regels gelden minstens 2 weken. Misschien nog langer.

Nieuwe regels voor groepen

  • Ontvang thuis maximaal 3 gasten per dag.
    Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
  • In een ruimte binnen mogen maximaal 30 mensen samen zijn.
    Kinderen tellen mee.
  • U mag met een groep van maximaal 4 mensen samen afspreken.
    Of met alle mensen die bij uw huishouden horen.
    Bijvoorbeeld in een bioscoop.
    Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
  • Buiten mogen maximaal 4 personen samen zijn.
    Of alle mensen die bij 1 huishouden horen.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.